1. Ignorujete nejlepší zdroj návštěvnosti — vyhledávače
Google a další vyhledávače jsou vašim nejlepším zdrojem návštěvnosti, díky kterému můžete získat i nové klienty z internetu.
Mnoho lidí si představuje, že se na webu něco nastaví a automaticky je to vystřelí na první místo ve vyhledávání. Takhle to bohužel nefunguje. Google na vašem webu posuzuje asi 250 parametrů, podle kterých se umisťuje do výsledků vyhledávání.
Věděli jste, že nejlevnější reklama na internetu je SEO?
Pokud máte dobře zpracované SEO, ušetříte několik desítek tisíc korun za placenou reklamu.
SEO optimalizace má 2 základní části, které jsou vzájemně propojené a jedna bez druhé nemá šanci na „úspěch“.
Přičemž je dobré dodržovat 5 zásad:
- Analýza klíčových slov pouze od SEO specialisty nebo SEO konzultanta.
- Pracujte s klíčovými slovy. Je důležité řešit URL adresy, názvy stránek, nadpisy, atp..
- Hierarchie nadpisů (h1, h2, h3,..).
- Unikátní meta title a meta description.
- Pište pro vaše publikum, ne pro vyhledávače.
2. Nezabezpečený web
Google oficiálně potvrdil, že jeho vyhledávač Google Chrome bude od ledna roku 2017 „upřednostňovat“ šifrované weby, které běží pod protokolem HTTPS.
Přenos důvěrných informací skrze HTTP protokol je podle Google již zastaralý a potencionálně nebezpečný, protože tok dat může zachytit potencionální útočník a snadno se tak dostat k nezašifrovaným údajům.
Kdo by měl zbystřit?
Všichni jejichž webové stránky obsahují políčka pro zadání hesla, osobních údajů nebo údajů o platební kartě (nejčastěji e‑shopy). To znamená, že se to bude týkat prakticky všech e‑shopů (co mají platbu kartou či možnost registrace) + dalších portálů umožňujících práci s osobními údaji.
Přechod na HTTPS je zdarma
Nejznámější a nejpoužívanější je CloudFlare nebo Let’s Encrypt, obě služby nabízí certifikát zcela zdarma.
S tímto krokem by vám měl pomoci i váš poskytovatel hostingu.
3. Dlouhé texty lidé nečtou
Web není časopis nebo skladiště dlouhých článků. Zhruba jen 11% lidí si přečtou obsah od začátku až do konce, jak vyplynulo z průzkumů.
Známou informací o návštěvnících webů je, že obsah nečtou, pouze skenují. Jeden z důležitých cílů webu je, předat lidem přidanou hodnotu, která je upoutá k přečtení obsahu.
Základní pravidla:
- Smysluplné nadpisy a podnadpisy.
- Seznamy s odrážkami
- Krátké odstavce do 3–5 řádků.
- Zajímavé popisky (mají až 100% míry zapojení).
- Obrázky, speciální znaky nebo emoji.
- Tučně zvýrazněná slova.
Největší trik ale spočívá v předání smysluplné informace na co nejmenším prostoru, kde se pokud možno, nachází tyto skenovatelné prvky.
BONUS
Podařilo se vám odhalit chyby ve své webové prezentaci?
Pokud by vás zajímaly služby profesionála, můžete si se mnou domluvit konzultaci zdarma.
Líbil se vám článek?