3 nejčastější chyby při tvorbě webu + BONUS

12 Zář, 22Vše okolo webu, SEO


1. Ignorujete nejlepší zdroj návštěvnosti – vyhledávače


Google a další vyhledávače jsou vašim nejlepším zdrojem návštěvnosti, díky kterému můžete získat i nové klienty z internetu.

Mnoho lidí si představuje, že se na webu něco nastaví a automaticky je to vystřelí na první místo ve vyhledávání. Takhle to bohužel nefunguje. Google na vašem webu posuzuje asi 250 parametrů, podle kterých se umisťuje do výsledků vyhledávání.

Věděli jste, že nejlevnější reklama na internetu je SEO?

Pokud máte dobře zpracované SEO, ušetříte několik desítek tisíc korun za placenou reklamu.

SEO optimalizace má 2 základní části, které jsou vzájemně propojené a jedna bez druhé nemá šanci na „úspěch“.

Přičemž je dobré dodržovat 5 zásad:

  • Analýza klíčových slov pouze od SEO specialisty nebo SEO konzultanta.
  • Pracujte s klíčovými slovy. Je důležité řešit URL adresy, názvy stránek, nadpisy, atp..
  • Hierarchie nadpisů (h1, h2, h3,..).
  • Unikátní meta title a meta description.
  • Pište pro vaše publikum, ne pro vyhledávače.
SEO - optimalizace webu pro vyhledávače


2. Nezabezpečený web


Google oficiálně potvrdil, že jeho vyhledávač Google Chrome bude od ledna roku 2017 „upřednostňovat“ šifrované weby, které běží pod protokolem HTTPS.

Přenos důvěrných informací skrze HTTP protokol je podle Google již zastaralý a potencionálně nebezpečný, protože tok dat může zachytit potencionální útočník a snadno se tak dostat k nezašifrovaným údajům.

chrome zabezpeceno nezabezpeceno

Kdo by měl zbystřit?
Všichni jejichž webové stránky obsahují políčka pro zadání hesla, osobních údajů nebo údajů o platební kartě (nejčastěji e-shopy). To znamená, že se to bude týkat prakticky všech e-shopů (co mají platbu kartou či možnost registrace) + dalších portálů umožňujících práci s osobními údaji.

Přechod na HTTPS je zdarma
Nejznámější a nejpoužívanější je CloudFlare nebo Let’s Encrypt, obě služby nabízí certifikát zcela zdarma.

S tímto krokem by vám měl pomoci i váš poskytovatel hostingu.


3. Dlouhé texty lidé nečtou


Web není časopis nebo skladiště dlouhých článků. Zhruba jen 11% lidí si přečtou obsah od začátku až do konce, jak vyplynulo z průzkumů.

Známou informací o návštěvnících webů je, že obsah nečtou, pouze skenují. Jeden z důležitých cílů webu je, předat lidem přidanou hodnotu, která je upoutá k přečtení obsahu.

Základní pravidla:

  • Smysluplné nadpisy a podnadpisy.
  • Seznamy s odrážkami
  • Krátké odstavce do 3-5 řádků.
  • Zajímavé popisky (mají až 100% míry zapojení).
  • Obrázky, speciální znaky nebo emoji.
  • Tučně zvýrazněná slova.

Největší trik ale spočívá v předání smysluplné informace na co nejmenším prostoru, kde se pokud možno, nachází tyto skenovatelné prvky.



BONUS

Podařilo se vám odhalit chyby ve své webové prezentaci?

Pokud by vás zajímaly služby profesionála, můžete si se mnou domluvit konzultaci zdarma.

Chci konzultaci zdarma.


Líbil se vám článek?

Tomáš Lein

Tomáš Lein

SEO konzultant | webdesigner

Jsem šťastný, protože má práce je mým koníčkem. Věnuji se webdesignu a online marketingu více než 4 roky. Z toho 1,5 roku jsem na volné noze. Během této doby jsem získal mnoho znalostí z menších digitálních agentur, nashromáždil cenné zkušenosti z kurzů, webinářů, workshopů, coworkingových akcí a získal pozitivní reference od spokojených klientů.

15 minutová konzultace zdarma

  • Máte online projekt a nevíte, kde začít?
  • Máte otázky v oblasti optimalizace stránek pro vyhledávače?
  • Nemůžete si vybrat, jaká služba bude pro vás vhodná?

Pak si domluvte 15 minutovou konzultaci.

Napište mi na můj e-mail tomas.lein@pisuweby.cz

Nebo mi zavolejte na telefonní číslo:
+420 776 433 019

Potřebujete se nejprve na něco zeptat, nebo se poradit?

Vyberte si termín schůzky a stručně probereme váš projekt, předmět podnikání, plány a cíle.