AKS

Klasifikační analýza klíčových slov

ANALÝZA KLÍČOVÝCH SLOV

Analýza klíčových slov je procesem získávání důležitých témat a klíčových slov spolu s jejich hledaností a úrovní konkurence. Tento postup lze za pomocí řady bezplatných i placených nástrojů.

Analýza klíčových slov (klíčovka) je klíčovým dokumentem, který slouží jako základní kámen pro optimalizaci webových stránek.

SEO se bez analýzy klíčových slov nedá dělat dlouhodobě, strategicky a hlavně efektivně.

K čemu je analýza klíčových slov dobrá?

Co by měla taková analýza klíčových slov obsahovat?

Kolik analýza klíčových slov stojí a jak dlouho trvá?

Analýza klíčových slov je dobrá jako:

  1. Návrh architektury webových stránek
  2. Podklad pro vytvoření obsahové strategie
  3. Určení klíčových slov a frází
  4. Identifikace vyhledávacích frází používaných vašimi zákazníky (tzv. long-tail)
  5. Analýza tří hlavních konkurentů (jaká klíčová slova generují největší návštěvnost a jaké stránky jsou úspěšné
  6. Správa PPC kampaní na základě relevantních klíčových slov
  7. Kompletní audit a revize současného stavu SEO

Zajímá vás výstup klasifikační analýzy klíčových slov? Zajímá vás moje workflow?

Napište mi a v krátkém online hovoru vám ukážu výstup takové analýzy klíčových slov a vysvětlím vše potřebné.

 

Co by měla taková analýza klíčových slov obsahovat:

Ukazka z analyzy klicovych slov

Klasifikační analýza klíčových slov – ukázka

  • Databázi klíčových slov a frází, které jsou hledané uživateli
  • Hledanost jednotlivých klíčových slov (KW) a trendy hledanosti
  • Priority KW
  • Konkurenčnost jednotlivých KW
  • Kategorizaci slov
  • Pozice, na kterých se konkrétní web umisťuje ve vyhledávání pro zjištěná KW
  • Informace, zda na zjištěná KW existuje dopadová stránka (landing page)
  • Sklik CPC a další data
  • Datové přehledy jednotlivých kategorií
  • Grafické vizualizace dat
  • Doporučení, jak s daty naložit v praxi

Přehledné shrnutí obsahu analýzy klíčových slov:

  • Relevantní klíčová slova a fráze, které hledají zákazníci (návštěvníci stránek). Nejzajímavější slova jsou ta, která by zákazníci použili k popisu vašich produktů nebo služeb (tzv. long-tail).
  • Množství vyhledávání jednotlivých slov a frází. Množství hledání udává průměrnou měsíční četnost hledání daného klíčového slova nebo fráze v konkrétním vyhledávači.
  • Informace o konkurenceschopnosti jednotlivých slov.
  • Kategorizace nebo také segmentace – zařazení jednotlivých slov a frází do souvisejících celků (kategorie nebo témata).
  • Priority, které přidělují každému klíčovému slovu význam z hlediska přínosu pro byznys. Například u e-shopu bude priorita konverze, tedy šance, že návštěvník přicházející z tohoto klíčového slova provede nákup.
  • Řadu dalších analytických informací, které pomáhají maximalizovat výhody vyplývající z analýzy.

Jak dlouho analýza klíčových slov trvá?

Čas, který bude třeba věnovat analýze klíčových slov, závisí především na rozsahu tématu a počtu klíčových slov, které se podaří shromáždit.

Časově náročnější je proces čistění slov a následné zařazení do priorit a kategorií, ale právě to je krok, který významně ovlivňuje užitek z celé analýzy. Bez tohoto kroku by měla analýza omezenou hodnotu.

Zde hodně záleží pro jaký obor analýzu dělám, ale obvyklá doba zpracování trvá cca 1 až 3 týdnů.

Kolik stojí analýza klíčových slov

Cena analýzy závisí od počtu hodin, které na ní strávím.

Příklad:

Pro menší e-shop, zabere tvorba klasifikační (kompletní) analýzy klíčových slov zhruba 15-40 hodin.

Což představuje cenu 15 000 – 40 000 Kč. Přesnou cenu stanovuji po předchozí konzultaci, kterou máte zcela zdarma.

 

Objednat analýzu klíčových slov