Objeveno – momentálně neindexováno

06 Dub, 23SEO, Vše okolo webu

V poslední době jsem si všiml, že se často objevují dotazy ohledně problémů s indexací stránek v Google Search Console a s hláškou „Objeveno – momentálně neindexováno“. Proto jsem se rozhodl napsat tento článek, ve kterém vysvětlím, co tato hláška znamená, jak se jí vyvarovat a především jak donutit Google, aby vaše webové stránky správně indexoval a zobrazoval ve výsledcích vyhledávání.

Obsah článku

Co znamená Objeveno – momentálně neindexováno?
Objeveno – momentálně neindexováno: Kde toto najdeme?
Objeveno – momentálně neindexováno: Čím může být způsobeno?
Nekvalitní obsah
Špatné nebo žádné interní odkazy
Ověření povolení indexování
Závěr

Co znamená Objeveno – momentálně neindexováno?

Pokud se vám v Google Search Console objeví tato hláška, nemusíte zoufat. Může to znamenat, že Google stránku zatím neprozkoumal. Obvykle se tak stane, když Google chtěl stránku prozkoumat, ale kvůli přetížení serveru to odložil. Proto je datum posledního indexování prázdné.

Většinou se tento problém vyřeší sám, ale čekat je v dnešní době neefektivní.

Tento problém může mít mnoho příčin, které pokud nevyřešíte, mohou vést k tomu, že některé stránky nikdy nebudou indexovány v Google. Pokud se tak stane, stránky vám nepřinesou organickou návštěvnost a nepřinesou žádné konverze.

google search console adresa url na googlu neni
Google Search Console: Adresa URL na Googlu není

Objeveno – momentálně neindexováno: Kde toto najdeme?

Problém „Objeveno – momentálně neindexováno“ patří mezi typy problémů, které se mohou vyskytnout v sekci IndexováníGoogle Search Console. Tato sekce zobrazuje informace o procházení a indexování stránek na vašem webu.

Pokud se vám na stránce vyskytne tento problém, objeví se v kategorii „Vyloučeno“, což zahrnuje adresy URL, které Google nerozpoznal jako indexovatelné, ale z pohledu Google to není výsledek chyby.

objeveno momentalne
Google Search Console: Objeveno – momentálně neindexováno

Někdy je oprava těchto chyb z technického hlediska poměrně snadná. Avšak existují i opačné případy.

Objeveno – momentálně neindexováno: Čím může být způsobeno?

Nekvalitní obsah:

Nekvalitní obsah je často spojován s přecpáným klíčovými slovy, ale může zahrnovat i celkovou strukturu a kvalitu obsahu. Je důležité dodržovat základní pravidla psaní nadpisů, odstavců a správné struktury webu.

Existuje mnoho článků, které se věnují této problematice, například článek s názvem „Jak vytvářet kvalitní obsah“ od SearchEngineLand.com nebo Ahrefs.com. Získáte v něm užitečné informace o základech tvorby kvalitního obsahu a různých technikách, které s tímto tématem souvisí.

Nekvalitní obsah může zahrnovat duplicitní nebo zastaralý obsah, nebo obsah podobný jiným stránkám. Tyto problémy se obvykle týkají kopírování textu nebo automatické generátory obsahu.

Všechny tyto prvky vedou k tomu, že návštěvníky vašeho webu nezajímají, a to stejně jako Google. Proto je důležité zajistit, aby obsah na vašem webu byl kvalitní a relevantní pro vaše cílové publikum.

Špatné nebo žádné interní odkazy:

Špatné nebo žádné interní odkazy mohou mít negativní dopad na uživatelskou zkušenost (UX) i na indexaci webu. Správně zvolené interní odkazy umožňují návštěvníkům snadno procházet webovou stránku a najít související informace a témata. Navíc, roboti vyhledávačů díky interním odkazům objevují další relevantní stránky na webu.

Při tvorbě obsahu je důležité nezapomenout na interní prolinkování.

Další častou chybou je nedostatek zpětných odkazů, nebo odkazy, které nefungují správně. Obsah, který nikoho nezajímá, obvykle nemá dostatek zpětných odkazů a je pravděpodobné, že bude mít horší výsledky ve vyhledávačích.

Zpětné odkazy jsou klíčové pro hodnocení kvality webu a výsledky ve vyhledávačích. Kvalitní obsah a kvalitní zpětné odkazy jsou obvykle vzájemně provázané. Vyvarujte se spamování odkazy, například nákupem odkazů od pochybných služeb, odkazů z „info katalogů“ a PR článkových webů. Tyto odkazy mohou mít negativní vliv na hodnocení vašeho webu.

Povolení indexace:

Pokud používáte na svém webu SEO plugin a nechtěli jste, aby byl indexován, dokud není hotový, je důležité zkontrolovat, zda jste nezapomněli nastavit noindex meta tag v hlavičce stránky. Obvykle vypadá takto:<META NAME=“robots“ CONTENT=“noindex“>

Pokud jste nastavili i nofollow, může to vypadat takto:

<META NAME=“robots“ CONTENT=“noindex,nofollow“>

Pokud je tento meta tag v kódu správně nastaven, je důležité zkontrolovat, zda není blokován v robots.txt. Google poskytuje nástroj pro kontrolu souboru robots.txt, který se nazývá Robots Testing Tool.

Závěr:

  • Využijte soubor robots.txt, abyste zabránili Googlebotovi v procházení stránek nízké kvality a duplicitního obsahu, jako jsou stránky generované filtry nebo vyhledávacími poli na vašem webu. To pomůže zlepšit crawl budget a umožní Googlu soustředit se na kvalitní obsah.

  • Vytvořte správnou mapu vašeho webu (sitemap.xml), kterou může Google použít k objevení vašich stránek. Také byste měli interně propojovat klíčové stránky a zajistit, aby na ně vedly kvalitní zpětné odkazy. Zvažte také vytvoření umělého rozcestníku stránek.

  • Udržujte kvalitní architekturu vašeho webu a zajistěte, aby vaše klíčové stránky byly propojeny interně (interní prolinkování) a aby na ně odkazovaly kvalitní zpětné odkazy.

Že Google stále váš web nechce indexovat? Napište mi, koukneme se na to spolu.

Tomáš Lein

Tomáš Lein

SEO konzultant | webdesigner

Jsem šťastný, protože má práce je mým koníčkem. Věnuji se webdesignu a online marketingu více než 4 roky. Z toho 1,5 roku jsem na volné noze. Během této doby jsem získal mnoho znalostí z menších digitálních agentur, nashromáždil cenné zkušenosti z kurzů, webinářů, workshopů, coworkingových akcí a získal pozitivní reference od spokojených klientů.

15 minutová konzultace zdarma

  • Máte online projekt a nevíte, kde začít?
  • Máte otázky v oblasti optimalizace stránek pro vyhledávače?
  • Nemůžete si vybrat, jaká služba bude pro vás vhodná?

Pak si domluvte 15 minutovou konzultaci.

Napište mi na můj e-mail tomas.lein@pisuweby.cz

Nebo mi zavolejte na telefonní číslo:
+420 776 433 019

Potřebujete se nejprve na něco zeptat, nebo se poradit?

Vyberte si termín schůzky a stručně probereme váš projekt, předmět podnikání, plány a cíle.