Klasifikační analýza klíčových slov
ANALÝZA KLÍČOVÝCH SLOV
Analýza klíčových slov je procesem získávání důležitých témat a klíčových slov spolu s jejich hledaností a úrovní konkurence. Tento postup lze za pomocí řady bezplatných i placených nástrojů.
Analýza klíčových slov (klíčovka) je klíčovým dokumentem, který slouží jako základní kámen pro optimalizaci webových stránek.
SEO se bez analýzy klíčových slov nedá dělat dlouhodobě, strategicky a hlavně efektivně.
K čemu je analýza klíčových slov dobrá?
Analýza klíčových slov je dobrá jako:
- Návrh architektury webových stránek
- Podklad pro vytvoření obsahové strategie
- Určení klíčových slov a frází
- Identifikace vyhledávacích frází používaných vašimi zákazníky (tzv. long-tail)
- Analýza tří hlavních konkurentů (jaká klíčová slova generují největší návštěvnost a jaké stránky jsou úspěšné
- Správa PPC kampaní na základě relevantních klíčových slov
- Kompletní audit a revize současného stavu SEO
Zajímá vás výstup klasifikační analýzy klíčových slov? Zajímá vás moje workflow?
Napište mi a v krátkém online hovoru vám ukážu výstup takové analýzy klíčových slov a vysvětlím vše potřebné.
Co by měla taková analýza klíčových slov obsahovat:
Klasifikační analýza klíčových slov – ukázka
- Databázi klíčových slov a frází, které jsou hledané uživateli
- Hledanost jednotlivých klíčových slov (KW) a trendy hledanosti
- Priority KW
- Konkurenčnost jednotlivých KW
- Kategorizaci slov
- Pozice, na kterých se konkrétní web umisťuje ve vyhledávání pro zjištěná KW
- Informace, zda na zjištěná KW existuje dopadová stránka (landing page)
- Sklik CPC a další data
- Datové přehledy jednotlivých kategorií
- Grafické vizualizace dat
- Doporučení, jak s daty naložit v praxi
Přehledné shrnutí obsahu analýzy klíčových slov:
- Relevantní klíčová slova a fráze, které hledají zákazníci (návštěvníci stránek). Nejzajímavější slova jsou ta, která by zákazníci použili k popisu vašich produktů nebo služeb (tzv. long-tail).
- Množství vyhledávání jednotlivých slov a frází. Množství hledání udává průměrnou měsíční četnost hledání daného klíčového slova nebo fráze v konkrétním vyhledávači.
- Informace o konkurenceschopnosti jednotlivých slov.
- Kategorizace nebo také segmentace – zařazení jednotlivých slov a frází do souvisejících celků (kategorie nebo témata).
- Priority, které přidělují každému klíčovému slovu význam z hlediska přínosu pro byznys. Například u e-shopu bude priorita konverze, tedy šance, že návštěvník přicházející z tohoto klíčového slova provede nákup.
- Řadu dalších analytických informací, které pomáhají maximalizovat výhody vyplývající z analýzy.
Jak dlouho analýza klíčových slov trvá?
Čas, který bude třeba věnovat analýze klíčových slov, závisí především na rozsahu tématu a počtu klíčových slov, které se podaří shromáždit.
Časově náročnější je proces čistění slov a následné zařazení do priorit a kategorií, ale právě to je krok, který významně ovlivňuje užitek z celé analýzy. Bez tohoto kroku by měla analýza omezenou hodnotu.
Zde hodně záleží pro jaký obor analýzu dělám, ale obvyklá doba zpracování trvá cca 1 až 3 týdnů.
Kolik stojí analýza klíčových slov
Cena analýzy závisí od počtu hodin, které na ní strávím.
Příklad:
Pro menší e-shop, zabere tvorba klasifikační (kompletní) analýzy klíčových slov zhruba 15-40 hodin.
Což představuje cenu 15 000 – 40 000 Kč. Přesnou cenu stanovuji po předchozí konzultaci, kterou máte zcela zdarma.